نسخه اول این نرمافزار توسط شرکت هنر و فناوری آمریکا در سال 1993 عرضه شد. در سال 1994 کمپانی ادوب شرکت فوق را خریداری کرده و نرمافزار «Adobe After Effect 3 » به بازار عرضه شد.
این نرمافزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای انیمیشن (پویانمایی) دوبعدی و جلوههای ویژه¬ی سینمایی در جهان است که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به انیمیشن و تلویزیون پدید آورده است. این نرمافزار هماهنگی بالایی با Adobe Photoshop ، Premier Adobe و Adobe Audition دارد.
شایان ذکر است که نسخه CS5 این نرم افزار تنها بر روی سیستم عاملهای 64 بیتی قابل اجرا می¬باشد.
مدت آموزش بیش از 6 ساعت
حامل 2DVD
مولف پژمان اسلامی
فهرست محتوای آموزش کاربردی After Effects CS5
فصل اول : کار با نرم افزار Adobe after Effect CS5
روند کار با نرم افزار
اضافه کردن فایل ها به یک پروژه
ایجاد یک ترکیب جدید
اضافه کردن مدیا به ترکیب ها
کار با لایه ها
استفاده از Preset ها
کار با effect ها
انیمیشن سازی
پیش نمایش کار
گرفتن خروجی
فصل دوم : بخش های مختلف نرم افزار
رابط کاربر نرم افزار
پروژه ها در نرم افزار
ترکیب ها
اضافه کردن Asset به ترکیب ها
ویژگی ها و ساختار های فایل های ویدیویی
فصل سوم : نکات کلیدی و پر کاربرد
انتخاب لایه ها
نشان دهنده زمان جاری
نقطه ورود و خاتمه یک لایه
مشخص کردن محدوده کاری بر اساس طول یک لایه
مشخص کردن محدوده کاری بر اساس طول چند لایه
انتقال نشان دهنده زمان جاری به ابتدا و انتهای محدوده کاری
برش کل ترکیب به اندازه محدوده کاری
تغببر اندازه پیکسل های یک ترکیب به اندازه یک مدیا
پرکردن فاصله بین لایه ها
ایزوله کردن لایه ها
نظافت پنل لایه ها
فصل چهارم : تصحیح رنگ
مونیتور مرجع
دستورات اولیه اصلاح رنگ
Hue saturation
دستور Levels
کانال ها در دستور Levels
دستور Curve
پنل information
Color balance
تبدیل یک تصویر از روز به شب
عمق میدان رنگ
تبدیل ساختارهای رنگی
توجه به سیستم های رنگی تلویزیون
فصل پنجم : ترکیب لایه ها
تاثیر نور در یک ترکیب
لایه تنظیمات
امکانات لایه تنظیمات
انیمیشن سازی دوربین
ترکیب لایه ها
ترکیب لایه ها با زمینه تیره
ترکیب لایه ها با زمینه روشن
ترکیب بافت های لایه
مقایسه 2 تصویر
تغییر رنگ یک شی با ترکیب لایه ها
فصل ششم : جلوه های پیشرفته
کنترل پارامترهای یک Effect به کمک لایه های دیگر
جلوه جابجایی یک تصویر ساکن
مرتبه قرار گرفتن جلوه های ویژه
ایجاد animation preset ها
فصل هفتم : سیستم های ذرات
تعریف سیستم های ذرات
ایجاد برف
ایجاد دود
فصل هشتم : انیمیشن سازی
ایجاد یک انیمیشن ساده
شبیه سازی سطح آب
ایجاد ابر و مه
لوپ در انیمشتن سازی
تغییر زاویه دوربین در حین نمایش
نمایش تصاویر 2 بعدی به صورت 3 بعدی
ایجاد یک شمشیر درخشان
خلق یک جلوه جادویی زیبا
ایجاد چند کارکتر از روی یک کارکتر
ایجاد یک زمینه به کمک چند خط و انیمیشن سازی آن
ساخت یک ارتش از یک سرباز
فصل نهم : تکنیک های پیشرفته انیمیشن سازی
تغییر سرعت انیمیشن در طول زمان
تعیین تغییر پارامترهای یک انیمیشن در طول زمان اجرا
فصل دهم : گرفتن خروجی
استقاده از Render Queue
گرفتن خروجی به کمک Open GL
ایجاد ویدیو ها با زمینه شفاف
نرم افزار همراه After Effects CS5